Fontos változás jöhet: júniustól a magánállomások is honosíthatnak importautókat
Az eddigi kizárólagos állami feladatkörön közel ezerötszáz vállalkozás osztozhat.
Az eddigi kizárólagos állami feladatkörön közel ezerötszáz vállalkozás osztozhat.
Három év drágulás után most a vevőknek kedvez a piac.
A kinti húszszázalékos drágulást nehéz itthon érvényesíteni.
A kocsit lefoglalták, a férfi pedig hónapok óta várja, hogy visszakapja a jóhiszeműen vett autóját.
Nagyon nem mindegy adott esetben, hogy valaki Hamburg vagy Saarbrücken környékén vadászik autókra.
Egy kényelmes nagy autó csalogató áron, könnyen lehet, hogy taxiként futotta le korábbi kilométereit.
Több tényező is közrejátszott a csökkenésben: drága az euró, emelkednek a hitelkamatok, és az üzemanyag-ársapka kivezetésének a lehetősége sem segít az autóimportőröknek.
Kevés az autó, és a magyarországi importőrök helyzetét a 400 forintos euró is jelentősen rontja.
A robbanásszerű áremelkedés első sorban a fiatal járműveknél figyelhető meg.
Már messze nem a 3-as BMW az importautók sztárja.
Német, belga, olasz – ezek az országok a használtautó-import legfőbb beszerzési forrásai Magyarországon, de mindegyik területnek megvannak a maga sajátosságai.
Nem csak az építőiparban szálltak el az árak.
Nyártól beindulhat a nagyüzem a használtautó-importban is.
Átlagosan 11,3 éves autókat hoznak be Magyarországra, de a 15 év feletti autók aránya gyorsan nő.
A klasszikus óratekerés mellett még számos csapdába bele lehet futni egyszerű vásárlóként.
A piac nagyon mérsékelt növekedését várják, mert az importot egyelőre erősen visszafogja a forint gyengélkedése és az elhúzódó karantén.
Az elfogadható várakozási idő szerintük maximum 3–5 munkanap lenne.
A határzár előtt is nőtt a bizonytalanság, de egyelőre úgy készülnek a kereskedők, hogy nem kell majd hetekre bezárni.
A Mozaik utcában és a Vas Gereben utcában, ahol ezeket a vizsgákat csinálják, átálltak az online regisztrációra.
Eddig csak állami helyeken lehetett az importautókat a honosítás előtt vizsgáztatni.